Jesteś tutaj: Start / / Logopedia / Przedszkole / Logopedia

Logopedia

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
15 kwietnia 2020

„Poranek w gospodarstwie”

-muzyka (R. Schumann: „Marzenie”)  - "Wesoła gimnastyka buzi i języka " G. Wójtowicz

Cele:

  • przygotowanie narządów mowy do wykonywania złożonych ruchów artykulacyjnych,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i naśladowania odgłosów zwierząt.

Opis zabawy:

Na wsi, w gospodarstwie wszyscy wstają bardzo wcześnie, ale najwcześniej budzą się zwierzęta.

                                                                                                                          Dzieci:

Jest wcześnie rano. Wszystkie zwierzęta jeszcze śpią.

- naśladują odgłosy chrapania

Kury z kogutem śpią w kurniku na grzędzie.

- dotykają czubkiem języka korony dolnych zębów

Koń w stajni, a krowa w oborze.

- wypychają prawy, a następnie lewy policzek

Piesek śpi w budzie,

- wypychają górną wargę

a świnki w chlewiku.

- wypychają dolną wargę

Pierwszy obudził się kogut,

- wysuwają do przodu język

rozejrzał się,

- przesuwają język od prawej do lewej strony

wskoczył na płot i głośno zapiał.

- naśladują pianie koguta: KUKURYKU

Obudził się piesek, zaszczekał głośno.

- naśladują szczekanie psa: HAU, HAU, HAU

Obiegł całe podwórko wkoło,

- oblizują dolną i górną wargę

aż się zmęczył i dyszy.

- wysuwają język na brodę i głośno oddychają

Powoli, przeciągając się wyszedł kotek.

- wyginają w buzi grzbiet języka

Zamiauczał,

- naśladując kotka miauczą: MIAU, MIAU, MIAU

wypił mleko z miseczki.

- naśladują picie mleka przez kota

Świnki w chlewiku zakwiczały, potrącając ryjkiem drzwi.

- naśladując świnkę kwiczą: KWI, KWI, KWI

Krowa głośno zaryczała,

- muczą: MUUU, MUUU, MUUU

a koń zarżał, żeby pokazać, że już nie śpi.

- naśladują głos konia: IHA, IHA, IHA

A  my co mówimy rano, kiedy się obudzimy?

- mówią: DZIEŃ DOBRY