Grupa Biedronki

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

22 – 26.06.2020 r. „Uroki lata”

21 czerwca 2020

Poniedziałek 22.06.2020 „Przyszło lato, co ty na to?”

  • Rozwiązywanie zagadek:

Świecę mocno dzionek cały,

żeby wszystkim ciepło dać,

by zobaczyć jak przychodzę,

trzeba bardzo wcześnie wstać. (słońce)

W kubeczku czy na patyku

wszyscy je lubimy.

Miło latem na języku,

poczuć małą porcję zimy. (lody)

Jest lekkie okrągłe

i do nadmuchania.

Przyda się każdemu

w nauce pływania. ( koło ratunkowe)

Kiedy lato spędzasz w mieście,

chcesz poszaleć w wodzie czasem.

Poproś mamę, tatę, siostrę,

żeby wzięli cię na...( basen)

  • Prawda czy fałsz – określanie prawdziwości zdań. Przykładowe zdania: Latem świeci słońce. Zimą opalamy się na plaży. Latem kąpiemy się w morzu. Wakacje zaczynają się jesienią. Latem malujemy pisanki. Itp.
  • Wykonanie ćwiczenia 1/47 z książki Nowa Trampolina pięciolatka część 4.
  • Wysłuchanie piosenki o porach roku:

https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw

  • Obejrzenie bajki edukacyjnej „Letnie upały”:

https://www.youtube.com/watch?v=_l-IuodrmXo

Wtorek 23.06.2020 „Na łące”

  • Wsłuchanie fragment utworu muzycznego Antoniego Vivaldiego „Cztery pory roku: Lato”.

Połóżcie się na dywanie i zamknijcie oczy. Zrelaksujcie się.

Dalej leżąc na plecach narysujcie w powietrzu to, co udało wam się sobie wyobrazić podczas słuchania utworu.

A teraz posłuchajcie utworu jeszcze raz, ale tym razem poruszajcie się do niego, naśladując różnych mieszkańców łąki np. motyle, pszczoły, koniki polne itp.

 https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE

  • Rozwiązywanie zagadek:

Na zielonej łące spacerują ich tysiące. Dzielnie maszerują, mrowisko budują (mrówki);

Mniejszy niż koń, lecz także konik. W trawie sobie cyka, kolor ma zielony (konik polny);

Na barwnych skrzydłach ma wzorów wiele. Nie pomylcie go z kwiatem, moi przyjaciele (motyl).

  • Wykonanie ćwiczenia 1/48-49 z książki Nowa Trampolina pięciolatka część 4.

Środa 24.06.2020 „Letnia pogoda”

  • Obejrzenie filmów edukacyjnych o zjawiskach pogodowych – burzy i tęczy:

https://www.youtube.com/watch?v=bx1FKDwzUeM

https://www.youtube.com/watch?v=eyLKBakvNW4

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

  • Wykonanie pracy plastycznej „Tęcza” dowolną techniką.
  • Wykonanie ćwiczenia 1/50 z książki Nowa Trampolina pięciolatka część 4.

Czwartek 25.06.2020 „Dary letniej natury”

  • Obejrzenie filmu edukacyjnego „Zagadkowe lato”:

https://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4

  • Wysłuchanie piosenki „Przyszło lato”:

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

  • Obejrzenie prezentacji multimedialnej „Lato”:

https://slideplayer.pl/slide/838573/

  • Wykonanie ćwiczenia 2/51 z książki Nowa Trampolina pięciolatka część 4.

Piątek 26.06.2020 „Co fajnego jest w lecie?”

  • Wysłuchanie wiersza „Co fajnego jest w lecie?” Macieja Mazana:

Co fajnego jest w lecie?

Najfajniejsze na świecie

są dojrzałe truskawki,

prosto z lasu poziomki

oraz na drzewach domki

i dojrzałe czereśnie.

Słoneczko wstaje wcześnie,

dni są takie gorące,

kwitną kwiaty na łące,

można kąpać się co dzień,

wszystko pachnie w ogrodzie

i latają motyle…

Fajnych rzeczy jest tyle,

że ich nie wymienimy,

ale wszyscy myślimy,

że dobrze by się stało,

by lato tu zostało…

  • Pytania do wiersza:

O czym jest wiersz?

Jakie owoce pojawiły się w wierszu?

Czy ty też je lubisz?

Co jeszcze fajnego jest w lecie?

Co można robić w letni dzień?

Zajęcia dodatkowe:

  • „Litery” – zabawa dydaktyczna. Rodzic wymienia nazwę litery, a dziecko stara się ułożyć jej kształt ze sznurka.
  • - „Jakim jestem zwierzęciem?” – zabawa pantomimiczna. Dziecko naśladuje ruchy i odgłosy zwierząt, a rodzice lub rodzeństwo starają się odgadnąć o jakie zwierze chodzi.
  • ZABAWY UTRWALAJĄCE CZĘŚCI CIAŁA

 „Wyliczanka”

Włosy, nosek, uszy, broda wyliczankę skończyć szkoda. – obrót wokół własnej osi.

 Łokcie, brzuszek, plecy, pięty – każdy z nas jest uśmiechnięty. – obrót wokół własnej osi.

 Łydki, uda, dłonie, ręce, – pokazywać chcemy więcej. – obrót wokół własnej osi z przysiadem

  (B. Szelągowska)

 

„Pajacyki”

Rodzic demonstruje ruchy do rymowanki, a dzieci naśladują:

 Robimy pajacyki. Tańczymy w rytm muzyki.

Robimy dwa podskoki. Łapiemy się pod boki.

Robimy dwa kółeczka. Kto wchodzi do środeczka? (B. Szelągowska)

  • ZABAWA DO OPOWIADANIA

„Misio i miodek”

  Klaszczą łapki dwie – klaskanie.

 Misio bardzo cieszy się. – pokazywanie uśmiechu „Mniam, mniam, mniam pyszny miodek w garnku mam”. – oblizywanie się.

Misio miodek je – oblizywanie raz jednej, raz drugiej łapki i po brzuszku głaszcze się. – głaskanie się po brzuchu jedną łapką je, drugą łapką je – oblizywanie raz jednej, raz drugiej łapki bo ma przecież łapki dwie.

 Tupią nóżki dwie – tupanie nóżkami smutny misio „oj źle, źle!” – łapanie się za głowę i pokazanie smutnej miny w garnku pusto i dla misia – pokazanie gestu bezradności już nie będzie miodku dzisiaj. (B. Szelągowska)

Monika Zielińska, Dominika Krzywda

Angielski 22 – 26.06.2020 r.

22 czerwca 2020

Religia 22 – 26.06.2020 r.

22 czerwca 2020