Przedszkole

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

Utrwalanie SZ, Ż, CZ ,DŻ - ćwiczenia logopedyczne

8 czerwca 2020

Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci - nauka mówienia

8 czerwca 2020

zabawa logopedyczna " Jak miś nie mógł spać"

25 maja 2020

„Jak miś nie mógł spać”

nagranie 12 (J. Brahms: Lullaby)

 

Cele:

  • usprawnianie aparatu artykulacyjnego
  • utrwalanie artykulacji głoski Ć
  • stymulowanie umiejętności językowych, naśladowanie głosem

 

Dzieci:

Ciii! Nie budźmy misiów.

- kładą palec na usta, mówią: Cii, …

Ale jeden miś nie może zasnąć i ciągle się wierci.

- leżą na dywanie i przewracają się z boku na bok

- Jeść mi się chce.

- Muszę zjeść miodku.

- układają język na kształt łyżeczki i naśladują wylizywanie miseczki

- Może teraz zasnę?

(miś ziewa)

- ziewają szeroko i układają się na podłodze

Ciii! Nie budźmy misia.

- kładą palec na usta, mówią: Cii, …

Miś nadal nie może zasnąć, ciągle się wierci.

- leżą na dywanie i przewracają się z boku na bok

- Pić mi się chce!

- naśladują picie z kubeczka oraz połykanie

- Może teraz zasnę?

(miś ziewa)

- ziewają szeroko i układają się na podłodze

Ciii! Nie budźmy misia!

- kładą palec na usta, mówią: Cii, …

Ale miś nadal nie może zasnąć, ciągle się wierci.

- leżą na dywanie i przewracają się z boku na bok

Trzeba przecież umyć zęby.

-naśladują mycie zębów, ziewają szeroko i układają się na podłodze

Ciii! Nie budźmy misia!

- kładą palec na usta, mówią: Ciii, ..

Ale miś nadal nie może nie może zasnąć, ciągle się wierci.

- leżą na dywanie i przewracają się z boku na bok

Muszka obudzona ciepłem misiowej jaskini zaczęła latać i bzyczeć.

- bzycząc głośno: BZZ machają rękami

A sio, a sio. Miś goni muchę, która wreszcie zmęczona ucieczką zasnęła w kąciku.

- Może teraz zasnę?

(miś ziewa)

- ziewają szeroko i układają się na podłodze

Ciii! Nie budźmy misia!

- kładą palec na usta, mówią: Cii, …

Ale miś nadal nie może zasnąć, ciągle się wierci.

- leżą na dywanie i przewracają się z boku na bok

Już wiem poczytam książkę!

- kładą się na brzuchu i przesuwają językiem po dolnych i po górnych zębach, a palcem po podłodze naśladując czytanie

Ciii! Nie budźmy misia!

- kładą palec na usta, mówią: Cii, …

I wreszcie miś usnął i śnią mu się piękne sny.

- kładą się na podłodze, zamykają oczy i chrapią

 

 

Logopedia

24 kwietnia 2020

Szanowni Rodzice i Kochane Dzieci!

Propozycja ćwiczeń logopedycznych w inny sposób.

"Logopedyczne Koło Fortuny"

Rodzicu, pokaż dziecku jak, a następnie pozwól mu samodzielnie zakręcić kołem. Kręćcie kołem na zmianę, aż każde z Was wykona pięć różnych ćwiczeń.

Życzę dobrej zabawy!

Agnieszka Bugajna

https://wordwall.net/pl/resource/1213112/logopedyczne-ko%c5%82o-fortuny

Logopedia

15 kwietnia 2020

„Poranek w gospodarstwie”

-muzyka (R. Schumann: „Marzenie”)  - "Wesoła gimnastyka buzi i języka " G. Wójtowicz

Cele:

  • przygotowanie narządów mowy do wykonywania złożonych ruchów artykulacyjnych,
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i naśladowania odgłosów zwierząt.

Opis zabawy:

Na wsi, w gospodarstwie wszyscy wstają bardzo wcześnie, ale najwcześniej budzą się zwierzęta.

                                                                                                                          Dzieci:

Jest wcześnie rano. Wszystkie zwierzęta jeszcze śpią.

- naśladują odgłosy chrapania

Kury z kogutem śpią w kurniku na grzędzie.

- dotykają czubkiem języka korony dolnych zębów

Koń w stajni, a krowa w oborze.

- wypychają prawy, a następnie lewy policzek

Piesek śpi w budzie,

- wypychają górną wargę

a świnki w chlewiku.

- wypychają dolną wargę

Pierwszy obudził się kogut,

- wysuwają do przodu język

rozejrzał się,

- przesuwają język od prawej do lewej strony

wskoczył na płot i głośno zapiał.

- naśladują pianie koguta: KUKURYKU

Obudził się piesek, zaszczekał głośno.

- naśladują szczekanie psa: HAU, HAU, HAU

Obiegł całe podwórko wkoło,

- oblizują dolną i górną wargę

aż się zmęczył i dyszy.

- wysuwają język na brodę i głośno oddychają

Powoli, przeciągając się wyszedł kotek.

- wyginają w buzi grzbiet języka

Zamiauczał,

- naśladując kotka miauczą: MIAU, MIAU, MIAU

wypił mleko z miseczki.

- naśladują picie mleka przez kota

Świnki w chlewiku zakwiczały, potrącając ryjkiem drzwi.

- naśladując świnkę kwiczą: KWI, KWI, KWI

Krowa głośno zaryczała,

- muczą: MUUU, MUUU, MUUU

a koń zarżał, żeby pokazać, że już nie śpi.

- naśladują głos konia: IHA, IHA, IHA

A  my co mówimy rano, kiedy się obudzimy?

- mówią: DZIEŃ DOBRY

 

Logopedia

6 kwietnia 2020

Logopedia

25 marca 2020

Propozycje zabaw logopedycznych w domu:

https://www.youtube.com/watch?v=WIKpLlapr90