Przedszkole
Artykuły
Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci - nauka mówienia
zabawa logopedyczna " Jak miś nie mógł spać"
„Jak miś nie mógł spać”
nagranie 12 (J. Brahms: Lullaby)
Cele:
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego
- utrwalanie artykulacji głoski Ć
- stymulowanie umiejętności językowych, naśladowanie głosem
Dzieci:
Ciii! Nie budźmy misiów. |
- kładą palec na usta, mówią: Cii, … |
Ale jeden miś nie może zasnąć i ciągle się wierci. |
- leżą na dywanie i przewracają się z boku na bok |
- Jeść mi się chce. - Muszę zjeść miodku. |
- układają język na kształt łyżeczki i naśladują wylizywanie miseczki |
- Może teraz zasnę? (miś ziewa) |
- ziewają szeroko i układają się na podłodze |
Ciii! Nie budźmy misia. |
- kładą palec na usta, mówią: Cii, … |
Miś nadal nie może zasnąć, ciągle się wierci. |
- leżą na dywanie i przewracają się z boku na bok |
- Pić mi się chce! |
- naśladują picie z kubeczka oraz połykanie |
- Może teraz zasnę? (miś ziewa) |
- ziewają szeroko i układają się na podłodze |
Ciii! Nie budźmy misia! |
- kładą palec na usta, mówią: Cii, … |
Ale miś nadal nie może zasnąć, ciągle się wierci. |
- leżą na dywanie i przewracają się z boku na bok |
Trzeba przecież umyć zęby. |
-naśladują mycie zębów, ziewają szeroko i układają się na podłodze |
Ciii! Nie budźmy misia! |
- kładą palec na usta, mówią: Ciii, .. |
Ale miś nadal nie może nie może zasnąć, ciągle się wierci. |
- leżą na dywanie i przewracają się z boku na bok |
Muszka obudzona ciepłem misiowej jaskini zaczęła latać i bzyczeć. |
- bzycząc głośno: BZZ machają rękami |
A sio, a sio. Miś goni muchę, która wreszcie zmęczona ucieczką zasnęła w kąciku.
- Może teraz zasnę? (miś ziewa) |
- ziewają szeroko i układają się na podłodze |
Ciii! Nie budźmy misia! |
- kładą palec na usta, mówią: Cii, … |
Ale miś nadal nie może zasnąć, ciągle się wierci. |
- leżą na dywanie i przewracają się z boku na bok |
Już wiem poczytam książkę! |
- kładą się na brzuchu i przesuwają językiem po dolnych i po górnych zębach, a palcem po podłodze naśladując czytanie |
Ciii! Nie budźmy misia! |
- kładą palec na usta, mówią: Cii, … |
I wreszcie miś usnął i śnią mu się piękne sny. |
- kładą się na podłodze, zamykają oczy i chrapią |
Logopedia
Szanowni Rodzice i Kochane Dzieci!
Propozycja ćwiczeń logopedycznych w inny sposób.
"Logopedyczne Koło Fortuny"
Rodzicu, pokaż dziecku jak, a następnie pozwól mu samodzielnie zakręcić kołem. Kręćcie kołem na zmianę, aż każde z Was wykona pięć różnych ćwiczeń.
Życzę dobrej zabawy!
Agnieszka Bugajna
https://wordwall.net/pl/resource/1213112/logopedyczne-ko%c5%82o-fortuny
Logopedia
„Poranek w gospodarstwie”
-muzyka (R. Schumann: „Marzenie”) - "Wesoła gimnastyka buzi i języka " G. Wójtowicz
Cele:
- przygotowanie narządów mowy do wykonywania złożonych ruchów artykulacyjnych,
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania i naśladowania odgłosów zwierząt.
Opis zabawy:
Na wsi, w gospodarstwie wszyscy wstają bardzo wcześnie, ale najwcześniej budzą się zwierzęta.
Dzieci:
Jest wcześnie rano. Wszystkie zwierzęta jeszcze śpią. |
- naśladują odgłosy chrapania |
Kury z kogutem śpią w kurniku na grzędzie. |
- dotykają czubkiem języka korony dolnych zębów |
Koń w stajni, a krowa w oborze. |
- wypychają prawy, a następnie lewy policzek |
Piesek śpi w budzie, |
- wypychają górną wargę |
a świnki w chlewiku. |
- wypychają dolną wargę |
Pierwszy obudził się kogut, |
- wysuwają do przodu język |
rozejrzał się, |
- przesuwają język od prawej do lewej strony |
wskoczył na płot i głośno zapiał. |
- naśladują pianie koguta: KUKURYKU |
Obudził się piesek, zaszczekał głośno. |
- naśladują szczekanie psa: HAU, HAU, HAU |
Obiegł całe podwórko wkoło, |
- oblizują dolną i górną wargę |
aż się zmęczył i dyszy. |
- wysuwają język na brodę i głośno oddychają |
Powoli, przeciągając się wyszedł kotek. |
- wyginają w buzi grzbiet języka |
Zamiauczał, |
- naśladując kotka miauczą: MIAU, MIAU, MIAU |
wypił mleko z miseczki. |
- naśladują picie mleka przez kota |
Świnki w chlewiku zakwiczały, potrącając ryjkiem drzwi. |
- naśladując świnkę kwiczą: KWI, KWI, KWI |
Krowa głośno zaryczała, |
- muczą: MUUU, MUUU, MUUU |
a koń zarżał, żeby pokazać, że już nie śpi. |
- naśladują głos konia: IHA, IHA, IHA |
A my co mówimy rano, kiedy się obudzimy? |
- mówią: DZIEŃ DOBRY |