22 – 26.06.2020 r. „Uroki lata”
Poniedziałek 22.06.2020 „Przyszło lato, co ty na to?”
- Rozwiązywanie zagadek:
Świecę mocno dzionek cały,
żeby wszystkim ciepło dać,
by zobaczyć jak przychodzę,
trzeba bardzo wcześnie wstać. (słońce)
W kubeczku czy na patyku
wszyscy je lubimy.
Miło latem na języku,
poczuć małą porcję zimy. (lody)
Jest lekkie okrągłe
i do nadmuchania.
Przyda się każdemu
w nauce pływania. ( koło ratunkowe)
Kiedy lato spędzasz w mieście,
chcesz poszaleć w wodzie czasem.
Poproś mamę, tatę, siostrę,
żeby wzięli cię na...( basen)
- Prawda czy fałsz – określanie prawdziwości zdań. Przykładowe zdania: Latem świeci słońce. Zimą opalamy się na plaży. Latem kąpiemy się w morzu. Wakacje zaczynają się jesienią. Latem malujemy pisanki. Itp.
- Wykonanie ćwiczenia 1/47 z książki Nowa Trampolina pięciolatka część 4.
- Wysłuchanie piosenki o porach roku:
https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw
- Obejrzenie bajki edukacyjnej „Letnie upały”:
https://www.youtube.com/watch?v=_l-IuodrmXo
Wtorek 23.06.2020 „Na łące”
- Wsłuchanie fragment utworu muzycznego Antoniego Vivaldiego „Cztery pory roku: Lato”.
Połóżcie się na dywanie i zamknijcie oczy. Zrelaksujcie się.
Dalej leżąc na plecach narysujcie w powietrzu to, co udało wam się sobie wyobrazić podczas słuchania utworu.
A teraz posłuchajcie utworu jeszcze raz, ale tym razem poruszajcie się do niego, naśladując różnych mieszkańców łąki np. motyle, pszczoły, koniki polne itp.
https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE
- Rozwiązywanie zagadek:
Na zielonej łące spacerują ich tysiące. Dzielnie maszerują, mrowisko budują (mrówki);
Mniejszy niż koń, lecz także konik. W trawie sobie cyka, kolor ma zielony (konik polny);
Na barwnych skrzydłach ma wzorów wiele. Nie pomylcie go z kwiatem, moi przyjaciele (motyl).
- Wykonanie ćwiczenia 1/48-49 z książki Nowa Trampolina pięciolatka część 4.
Środa 24.06.2020 „Letnia pogoda”
- Obejrzenie filmów edukacyjnych o zjawiskach pogodowych – burzy i tęczy:
https://www.youtube.com/watch?v=bx1FKDwzUeM
https://www.youtube.com/watch?v=eyLKBakvNW4
https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0
- Wykonanie pracy plastycznej „Tęcza” dowolną techniką.
- Wykonanie ćwiczenia 1/50 z książki Nowa Trampolina pięciolatka część 4.
Czwartek 25.06.2020 „Dary letniej natury”
- Obejrzenie filmu edukacyjnego „Zagadkowe lato”:
https://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4
- Wysłuchanie piosenki „Przyszło lato”:
https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI
- Obejrzenie prezentacji multimedialnej „Lato”:
https://slideplayer.pl/slide/838573/
- Wykonanie ćwiczenia 2/51 z książki Nowa Trampolina pięciolatka część 4.
Piątek 26.06.2020 „Co fajnego jest w lecie?”
- Wysłuchanie wiersza „Co fajnego jest w lecie?” Macieja Mazana:
Co fajnego jest w lecie?
Najfajniejsze na świecie
są dojrzałe truskawki,
prosto z lasu poziomki
oraz na drzewach domki
i dojrzałe czereśnie.
Słoneczko wstaje wcześnie,
dni są takie gorące,
kwitną kwiaty na łące,
można kąpać się co dzień,
wszystko pachnie w ogrodzie
i latają motyle…
Fajnych rzeczy jest tyle,
że ich nie wymienimy,
ale wszyscy myślimy,
że dobrze by się stało,
by lato tu zostało…
- Pytania do wiersza:
O czym jest wiersz?
Jakie owoce pojawiły się w wierszu?
Czy ty też je lubisz?
Co jeszcze fajnego jest w lecie?
Co można robić w letni dzień?
- Wykonanie ćwiczenia 1/52 z książki Nowa Trampolina pięciolatka część 4.
- Wysłuchanie piosenki „Lato, lato, lato czeka”: https://www.youtube.com/watch?v=Zj1myDN7xjs
Zajęcia dodatkowe:
- „Litery” – zabawa dydaktyczna. Rodzic wymienia nazwę litery, a dziecko stara się ułożyć jej kształt ze sznurka.
- - „Jakim jestem zwierzęciem?” – zabawa pantomimiczna. Dziecko naśladuje ruchy i odgłosy zwierząt, a rodzice lub rodzeństwo starają się odgadnąć o jakie zwierze chodzi.
- ZABAWY UTRWALAJĄCE CZĘŚCI CIAŁA
„Wyliczanka”
Włosy, nosek, uszy, broda wyliczankę skończyć szkoda. – obrót wokół własnej osi.
Łokcie, brzuszek, plecy, pięty – każdy z nas jest uśmiechnięty. – obrót wokół własnej osi.
Łydki, uda, dłonie, ręce, – pokazywać chcemy więcej. – obrót wokół własnej osi z przysiadem
(B. Szelągowska)
„Pajacyki”
Rodzic demonstruje ruchy do rymowanki, a dzieci naśladują:
Robimy pajacyki. Tańczymy w rytm muzyki.
Robimy dwa podskoki. Łapiemy się pod boki.
Robimy dwa kółeczka. Kto wchodzi do środeczka? (B. Szelągowska)
- ZABAWA DO OPOWIADANIA
„Misio i miodek”
Klaszczą łapki dwie – klaskanie.
Misio bardzo cieszy się. – pokazywanie uśmiechu „Mniam, mniam, mniam pyszny miodek w garnku mam”. – oblizywanie się.
Misio miodek je – oblizywanie raz jednej, raz drugiej łapki i po brzuszku głaszcze się. – głaskanie się po brzuchu jedną łapką je, drugą łapką je – oblizywanie raz jednej, raz drugiej łapki bo ma przecież łapki dwie.
Tupią nóżki dwie – tupanie nóżkami smutny misio „oj źle, źle!” – łapanie się za głowę i pokazanie smutnej miny w garnku pusto i dla misia – pokazanie gestu bezradności już nie będzie miodku dzisiaj. (B. Szelągowska)